• ראשי
  • ייעוץ ופיתוח ארגוני
  • ייעוץ ופיתוח ארגוני לחברות

ייעוץ ופיתוח ארגוני לחברות

מתי צריך לפנות ?

ארגונים נדרשים לתהליכים של ייעוץ ופיתוח ארגוני כדי לבנות ולתחזק תשתית של צמיחה והתפתחות תמידית. כמו כן, כדי להתמודד עם בעיות, להקל על שינויים ומעברים, ולסייע למנהלים בקונפליקטים אישיים ובין אישיים .במילים אחרות, תהליכי הייעוץ והפיתוח הארגוניים נדרשים בכל מקום בו אנו מרגישים שיש פער בין "ציפיות" ל"תוצאות", ובכל עת בה אנו רוצים לשפר ביצועים ותוצאות ארגוניות, יחידתיות ועסקיות. חשוב לדעת כי קיימים מספר סימנים מובהקים לצורך של ארגון או יחידה בתהליך מקצועי:

  1. כאשר המטרות והיעדים של הארגון או היחידה לא מספיק ברורים וממוקדים.
  2. כאשר מזהים שהתהליכים ארוכים, מסורבלים וקשים.
  3. כשיש אי שביעות רצון מהתוצאות.
  4. כאשר ישנן מערכות יחסים מקשות הפוגעות בביצועים.
  5. כאשר יש מוטיבציה ומחויבות נמוכה של עובדים.
  6. כאשר עומדים בפני שינויים (טכנולוגיים, ארגוניים, פרסונאליים ותהליכיים).

במה מתמקדים?

20 שנות עבודה כמנהלת וכיועצת למנהלים מכל דרגי הניהול בארגונים ציבוריים ופרטיים, הובילו אותי לפתח מודל עבודה מעשי, ישים ומותאם, המאפשר השגת תוצאות מעשיות הן לטווח הקצר והן לטווח הארוך. 

המודל שפיתחתי מבוסס על הקשבה למשמעויות הארגוניות והאישיות, ראיית צרכי הפרט והמערכת, ומציאת ההקשר הנכון ביותר שיאפשר לשניהם להצליח. בתוך כך, מושם הדגש על גורמים פנימיים שאינם מאפשרים להשיג את התוצאה הרצויה, ניתנים כלים להפחתת חסמים ולשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות, ונבנים תהליכי עבודה תומכים ומותאמים.

  • התמקדות בדברים הנכונים – הגדרת חזון, מטרות, יעדים, תיעדופים ודרכי פעולה.
  • בניית תשתית ארגונית המאפשרת השגת תוצאות וצמיחה – זיהוי צרכי הארגון והמקומות בהם נדרש הליך של שיפור וייעול, התאמת המבנה הארגוני לתוצאות הנדרשות, בניית תהליכים וכלי עבודה תומכים בין היתר באמצעות יצירת הסכמות הסכמה על הגדרות תפקיד, סמכויות ואחריות, ואופן העבודה בממשקים השונים.
  • הקניית כלים ומיומנויות נדרשים להשגת השינוי וקיומו לאורך זמן – בניית תוכנית עבודה ארגונית, יחידתית ואישית, חיזוק תפיסת התפקיד המנהיגותית, הניהולית והמקצועית, וחיזוק מיומנויות הניהול ועבודת הצוות הרלוונטית.
  • יצירת תרבות ארגונית של התגייסות, השתייכות ומחויבות – שיפור דפוסי התקשורת ובניית מעגלי הידברות ושיח, העלאת רמת המוטיבציה האישית והיחידתית, ובניית אפיקי התפתחות, למידה, קידום וקריירה.

איך יוצרים הצלחה?

חשוב להבין כי השגת התוצאות הרצויות בהליך הייעוץ אינה טריוויאלית. על מנת לייצר שינויים חיוביים לאורך זמן ולגרום לאנשים בארגון לאמץ תפיסות והרגלים חדשים, יש לזהות את הנקודות העיוורות שעוצרות אותנו כיחידים וצוותים ולהשיג שינוי תודעתי שיוביל להתבוננות חדשה והעלאתן של זוויות ראיה חדשות ויצירתיות. מודל הפעולה הייחודי שפיתחתי מאפשר השגת תוצאות אלו תוך יצירת הלימה בין השינוי הנדרש לבין ערכי האנשים, צרכיהם ומיומנויותיהם ובין הפעולות הניהוליות הנדרשות להשגתן. הוא מכיל מנגנונים המאפשרים זיהוי של הפרמטרים המשמעותיים הללו, והתייחסות מעשית למתן פתרונות לצרכים שעולים. בדרך זו גוברת יכולת ההתמודדות עם התנגדויות, וגדל הסיכוי שהשינוי שיושג יתבסס על שותפות פנים ארגונית.

ניתן לומר כי תהליך הייעוץ הארגוני משול למעשה אומן של תפירת עילית, אשר מתמחה ב- "תפירת חליפה אישית וייחודית" המותאמת ללקוח, לצרכיו ולמאפייניו הספציפיים. בדומה לתופר העילית, המחויבות שלי כיועצת היא להבין מיהו הארגון ואנשיו, מהם צרכיהם וציפיותיהם הגלויים והסמויים, ומהן יכולותיהם ומגבלותיהם. מכאן אנו בונים את הדרך שתאפשר להם להתקדם צעד אחר צעד לעבר השינוי הנכסף. זאת, תוך הקפדה לא רק על השגת ההבנה לצורך בשינוי, אלא גם ביצירת ההרגלים והמנגנונים שיאפשרו את הטמעתו וביצוע המיטבי לאורך זמן, מבלי להיות תלויים ביועצת הארגונית בעתיד.

מעוניינים לשמוע עוד? 

לתיאום פגישה: 052-3312727