• ראשי
  • ייעוץ ופיתוח ארגוני
  • ייעוץ ופיתוח ארגוני לעסקים קטנים

ייעוץ ופיתוח ארגוני לעסקים קטנים

מנהלים ובעלי עסקים קטנים מרגישים לא פעם שמרבית זמנם מופנה לטיפול בעניינים שוטפים וב"כיבוי שריפות". הם מתקשים להרים את העיניים מההתעסקות השוטפת והיומיומית ומרגישים שהם מצויים ב"מעגל קסמים" המתאפיין בדפוסי חשיבה ופעולה קבועים. התנהלות זו מגבילה את כיווני ההתפתחות של העסק ואת מידת יכולתו למקסם את תוצאותיו.

חשוב לציין כי במרבית המקרים הסיבה לכך אינה נעוצה דווקא בעומס פעילות, אלא בהיעדר גורם מקצועי שיסייע לבעל העסק להתבונן על העסק "מבחוץ" ולבנות איתו את הדרך להשגת משם את התוצאות המיטביות.

 

ייעוץ ופיתוח ארגוני – מתי צריך אותו ומה הוא נותן?

בדומה לארגונים גדולים, גם עסקים קטנים פועלים בשוק תחרותי ודינאמי, ונדרשים לעבור שינויים, לפתור בעיות ולצמוח. בתוך כך, סימן מרכזי לצורך בייעוץ מקצועי היא ההרגשה שמסיבה כלשהי העסק לא מממש את הפוטנציאל הגלום בו. מכאן, שהייעוץ נדרש בכל עת בה בעל העסק מעוניין לשפר את תוצאות ולפעול באפקטיביות רבה יותר. הניסיון מלמד כי ייעוץ ארגוני לעסקים קטנים עשוי להועיל מאוד בתחומים הללו, בין אם מדובר בפתרון נקודתי או בסדרה של פגישות תקופתיות. 

 

כלים פרקטיים ויישומיים לעסקים קטנים

המודל שפיתחתי ועל פיו אני פועלת מותאם לעסקים קטנים ומסייע הן בהיבטים הארגוניים והן האישיים, ומבסס את דפוסי העבודה על נקודות הכוח של העסק ושל מנהליו. הוא מאפשר זיהוי של גורמים גלויים ונסתרים שמונעים את השגת התוצאות המבוקשות והתאמה של הכלים הנחוצים שיובילו להתגברות על מחסומים ויחוללו את השינוי הרצוי.

 

התהליך עצמו עשוי לעסוק במספר מוקדים או באחד מהם:

  • הגדרת החזון, היעדים, המטרות, דרכי הפעולה והתיעדופים שמתאימים לעסק.
  • בניית תשתית שמאפשרת לעסק לצמוח ולהשיג תוצאות – זיהוי המקומות בהם נדרשים ייעול ושיפור, הבנת צרכי העסק ומטרותיו הריאליות, והתאמה של מבנה העסק לתוצאות. בתוך כך נבנה ביחד תהליכי עבודה תומכים, ונחתור להגדרה והסכמה על סמכויות, אחריות, תפקידים, וצורת העבודה בחלקי העסק השונים.
  • בניית תוכנית עבודה לעסק בכללותו, חיזוק של עבודת הצוות ושל מיומנויות הניהול, והקניית הכלים הדרושים ליצירת השינוי הנדרש וקיומו לטווח הארוך. 

 

במה טמונה הצלחת התהליך?

לכל עסק קטן יש מאפיינים ייחודיים, ומכאן שייעוץ ארגוני מוצלח חייב להיות תפור במדויק לצרכיו . אני מאמינה ויודעת ששינוי חיובי ואפקטיבי חייב לעלות בקנה אחד עם הערכים, היכולות, המיומנויות והצרכים של בעל העסק, ומסיבה זו אני נותנת דגש מיוחד על היכרות קרובה ואישית. יחד עם זאת, ההבנה של מגבלות משאביו מובילה לשימוש במודל עבודה מדוייק וממוקד המאפשר זיהוי ובניית דרכי פעולה בתוך פרק זמן קצר במיוחד. 

לתיאום פגישה: 052-3312727

סיפור הצלחה

"כבר 4 שנים שאת מלווה את החברה אותה אני מנהל.
תקופה של צמיחה ועשייה מרובה, המלווים בלבטים בלתי פוסקים, בחיפוש הנתיב הנכון והמתאים בי ותר, בתהפוכות החיים ובאתגרים אירגוניים לא פשוטים.
הרגישות, יחד עם הראש הענייני, והיציאה מכל קושי או אתגר אל פרקטיקה אירגונית מדהימה אותי בכל פעם מחדש.
עזרת לי בלווי הצוות המתפתח שגדל בינתיים מ 3 עובדים ל- 10, בתהליך יצירת מחלקות, נהלים וכלים לבקרה ושליטה, איפיון והטמעת מערכת CRM ועוד תקו אינסוף פגישות רעיונות סדנאות והכשרות צוות.
הכתף שלך תמיד היוותה משענת כשקשה, והראש סימן את הדרך כשהיה צריך."

אדר- בוץ הרפתקאות בע"מ

עוד סיפורי הצלחה